Välkommen till fradgan

Här kommer framöver att skrivas ett o annat om sånt som jag reflekterat och reagerat över, särskilt i samband med FRA-frågan som inte ger mig någon ro. Jag är egentligen inte särskilt intresserad av säkerhetspolitik och inte av it-området heller, litteratur  och musik gillar jag mer att ägna mig åt. Men sen jag blev medveten om förslaget till FRA-lag några dagar innan riksdagsomröstningen har jag bara blivit mer och mer förvånad och irriterad över den kombination av arrogans, förmynderi och mystifikation som präglat regeringens och FRA:s försvar mot en ifrågasättande folkopinion. Eftersom jag inte har så särskilt stor kompetens inom det aktuella området – men jag tror nog jag skulle klara mig rätt bra i jämförelse med den genomsnittliga riksdagsmannen – så vet jag inte om jag kan tillföra så mycket i det stora grupparbete som nu pågår på nätet, där den egentliga innebörden av lagen nystas upp. I vart fall känns det bra att kunna reagera i det lilla, i väntan på 16:e september och höstens regeringskris.

Kommentera

